ELNYERT PÁLYÁZATAINK
Pályázó neve:
„OTSZIG” Szigeteléstechnikai és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Projekt címe:
Munkahelyi képzések az „OTSZIG” Kft-nél
Szerződés száma:
GINOP-6.1.6-17-2018-01051
Támogatás összege (Ft):
9 246 323 Ft
A projekt megvalósításának kezdete:
2019.08.01.
A projekt tényleges befejezése:
2021.01.29.
Részletes szakmai tartalom:
„Társaságunk, az Otszig Kft. 1996-ban alakult, fő tevékenységük tetőfedés és tetőszerkezet-építés. Budapesti székhelyünk mellett 3 vidéki fiókteleppel rendelkezünk. Jelen pályázatunk megvalósítási helyszínének a kecskeméti fióktelepet választottuk. Árbevételünk egy-két kiugró év kivételével jellemzően 200.000 eFt körül alakult.
- Jelenleg összesen 12 fő munkavállalóval működünk, melynek nagyobb része fizikai, míg kisebb arányban szellemi munkát végző munkatársaink vannak. A fizikai munkatársak középfokú iskolai végzettséggel és digitális kompetenciákkal (IKER1, IKER2) rendelkeznek. A szellemi munkát végzők képzettségi szintje többségében felsőfokú, a Közös Európai Digitális Kompetencia Keretrendszer 5 területén középszíntű kompetenciával rendelkeznek. Fejlődésünkhöz szükséges, hogy a résztvevők elsajátítsák az adatbáziskezelés alapját, képesek legyenek az adatok magasabb szintű feldolgozásán keresztül a döntések megalapozottabb előkészítésére.
- Munkaerőigényük 10-15 fő körül ingadozik. A szükséges létszám, amivel céljaink hatékonyan elérhetők jelenleg is rendelkezésre áll. A megvalósítás során 12 fő bevonásra kerül a képzésekbe. Munkavállalóink képzési igényét a vezetők által végzett személyes beszélgetések segítségével mértük fel.
- A képzések között az Vállalatirányítási rendszer című képzés az Ipar 4.0 megoldások alkalmazásához szorosan kapcsolódik. Csatoljuk a képzés programját.
- Fejlesztendő tevékenységi körünk a TEÁOR 4391’08 Tetőfedés, tetőszerkezet-építés és a megvalósuló 5 db képzéssel közvetlenül ennek hatékonyságát fejlesztjük, így projektünk az Irinyi Terv megvalósulásához járul hozzá.
- Sükséges munkavállalóink digitális kompetenciáinak bővítése a Vállalatirányítási rendszer képzés segítségével. Így a munkavállalók megszerzik a szükséges IKT-használathoz, vállalati digitalizációhoz kapcsolódó tudást.
- IKER 1-2. szintű képzési program alkalmazását nem tervezzük.
7-8. A képzésekbe hátrányos helyzetű és külső személy bevonását nem tervezzük.

- Projektünk fő célja, hogy a gazdasági igényeknek megfelelő képzettséggel, képességekkel rendelkező munkaerő álljon rendelkezésre, és a képzésbe bevont 12 fő olyan tudásra tegyen szert, melyet mindennapi munkájuk során használni tudnak, melyből a cég és ők is profitálhatnak. A képzési lista kialakítása az előzetes igényfelmérés alapján történt, figyelembe véve munkakörüket, munkaidejüket. Csoportos oktatást tervezünk, hiszen fontos számunkra a csoportként való gondolkodás és munkavégzés. A képzéseket munkaidőben valósítjuk meg, így részei lennének mindennapi munkánk.
- A tervezett képzések között nem szerepel szakmai kompetenciák fejlesztését segítő (pl. OKJ szerinti) képzés.
- A képzés tréning jellegűek, és ezért nincs szükség előzetes tudásmérésre. A kötelező elégedettségméréseket a képző intézmény végzi el. Az elégedettségmérés eredményeiről cégünket tájékoztatja, az így szerzett tapasztalatokat a képzés fejlesztéséhez saját minőségbiztosítási rendszerén belül felhasználja.
- Újgy terveztük, hogy a képzéseket 2019.08.01-2021.01.31. között valósítjuk meg, a képzési tervben így tüntettük fel az ütemezést. Ezeket a támogatási döntés megszületésekor a szükséges mértékben fogjuk „eltolni”. Az erőforrások a vállalkozás részéről biztosítottak, a szakértői humán erőforrás a képzéseket lebonyolító szállító részéről biztosított. A pénzügyi erőforrások tekintetében a támogatás elnyerésével, cégünk likvid erőforrásainak köszönhetően a megvalósítás kockázatmentes és biztosított. A szükséges tárgyi feltételek cégünk székhelyén adottak és biztosítottak, ezért az lesz a képzések helyszíne.
- A képzések befejezését követően a munkavégzés hatékonyságát mérjük a minőségírányítási rendszerünkben kidolgozott mutatók alapján. Folyamatközi ellenőrzést is végzünk, hogy felmérjük a képzések hatékonyságát (személyes elbeszélgetés, vezetői értékelés) formájában.
- A projekttel összefüggésben foglalkoztatni tervezett munkavállalók: A fent részletezett képzésbe bevont 12 fő foglalkoztatása valósul meg. Közülük 8 fő könnyű fizikai munkát végez, 4 fő irodai munkakörben dolgozik., A gördülékeny megvalósítás érdekében a projektmenedzsmenttel összefüggő feladatok ellátására külső szolgáltatót bízunk meg, aki személyes közreműködést biztosít. A szakmai megvalósítással egy tapasztalattal rendelkező magánszemélyt bízunk meg.”

Projektinformációk
A kedvezményezett neve:
„OTSZIG” Szigeteléstechnikai és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
A projekt címe:
Mikro-, kis és középvállalkozások technológiai korszerűsítése célú Hitelprogram
A szerződött támogatás összege:
25.000.000 Ft
A felhívás azonosító jele:
GINOP-8.3.5-18/B
A projekt tervezett befejezési dátuma:
2023.12.31.
A projekt tartalmának rövid bemutatása
Társaságunk, az Otszig Kft. 1996-ban alakult, fő tevékenységünk a tetőfedés és tetőszerkezet-építés. Kecskeméti székhelyünk mellett két fiókteleppel is rendelkezünk. Jelen pályázatunk megvalósítási helyszínének a kecskeméti székhelyet választottuk.
Árbevételünk egy-két kiugró év kivételével jellemzően 200.000 eFt körül alakult. 2022-ben sikerült ezt megdupláznunk, és a jövőben is szeretnénk elérni a 400-500 mFt-os bevételt.
Jelenleg összesen 21 fő munkavállalóval működünk, akiknek nagyobb része fizikai munkát, kisebb része szellemi munkát végez. A fizikai munkatársaink jellemzően középfokú iskolai végzettséggel rendelkeznek, míg a szellemi munkát végzők többsége felsőfokú végzettségű.
Cégünk stabilitása a piacon az évek során folyamatosan megerősödött. Az utóbbi két évben hozott stratégiai döntéseink sikeresnek bizonyultak, ennek köszönhetően megdupláztuk bevételünket és munkavállalóink létszámát.
Az elnyert projektek előfinanszírozása azonban jelentős pénzügyi terhet ró vállalatunkra, amely leköti a szabad pénzeszközöket. Ahhoz, hogy cégünk tovább növekedhessen és versenyképes béreket biztosíthassunk munkavállalóinknak, szükség van forrásbevonásra.
A cég által elnyert visszatérítendő 0%-os kamatú hitel megkönnyíti a munkaerőköltségek átmeneti finanszírozását, ezáltal hozzájárulva a stabil pénzügyi működéshez és növekedéshez.